onsdag 1 februari 2012

Blod

Författare: Åsa Anderberg Strollo
Antal sidor: 234 st
Genre: Familjeproblem

Anja och Max. Ida och David. Så har det alltid varit.
    Anja är mamman och Max den treåriga lillebrodern. David är pappan och Ida är fjortonåringen. Så är det ju.
    Eller är det det? En dag hittar Ida ett brev som är till hennes mamma från någon Manne. I brevet skriver han att det är han som är Idas pappa. Då vänds hela Idas värld upp och ner.
    Vem ska hon prata med? Anja? David? För något sådant kan man ju inte hålla för sig själv. Eller kan man det?
    Om det inte hade varit för hennes bästa vänner Julia och Nisa samt snyggingen Finn hade nog inte Ida överlevt.

"Blod" är en väldigt berörande bok. Även om jag aldrig har varit i en situation som Ida (inte ens en liknande) så kan jag förstå precis hur hon känner det. Åsa Anderberg Strollo har beskrivit både personerna och platserna bra tycker jag. Det känns så verkligt.
    Jag rekommenderar verkligen "Blod"!

1 kommentar:

  1. Jag fastnade tyvärr inte alls för den, men jag rekommenderar verkligen Bryta om och Hoppas av samma författare ;D

    SvaraRadera

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺