tisdag 21 februari 2012

Before I fall

Författare: Lauren Oliver
Antal sidor: 470 st
Genre: Fantasy, Kärlek, Vänskap

"Maybe you can afford to wait. Maybe for you there's a tomorrow. Maybe for you there's one thousand tomorrows, or three thousand, or ten, so much time you can bathe in it, roll around in it, let it slide like coins trough your fingers. So much time you can waste it.
    But for some of us there's only today. And the truth is, you never really know."


Samantha Kingston har allt. Hon har sina tre vänner Lindsay, Ally och Elody, hon har pojkvännen Rob som de flesta trånar efter, det bästa bordet i cafeterian och bästa parkeringsplatsen.
    Den tolfte februari ska bli en till, vanlig dag i hennes liv.
    Men det visar sig vara hennes sista.
    Men hon får en andra chans. Eller sju till chanser. Hon upplever samma dag sju gånger till, och på de dagarna måste hon reda ut mysteriet kring hennes död och ta reda på värdet av det hon håller på att förlora.

Jag gillar verkligen denna boken! Den är spännande, romantisk, rolig och sorglig. Personerna är färgstarka, och även om några av dem är riktigt, riktigt hemska är det svårt att ändå inte tycka om dem lite ändå. Jag trodde först det skulle bli långtråkigt att läsa om samma dag sju gånger, men den här boken var inte långtråkig alls. Läs den, annars..!
    Boken var så bra och spännande att jag glömde att jag läste på engelska. När jag började läsa hade jag knappt några förväntningar, och det var tur, för annars hade kanske inte boken varit riktigt lika bra. Jag blev väldigt överraskad när jag märkte hur fantastisk boken var!
    "Before I fall" finns på svenska också och då heter den "Resten får du ta reda på själv". Jag tycker det engelska namnet är mycket bättre, och den engelska framsidan är mycket finare...
    Här är Lauren Olivers hemsida och här kommer en trailer till boken:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺