lördag 7 januari 2012

Spelreglerna (noveller)

Författare: Jonas Karlsson
Antal sidor: 183 st
Genre: Noveller

Det finns elva noveller i boken. Jag gillade allihop. De var väldigt tänkvärda!
    Den första var i  du-form. Som: "Du gör det här." Jag tycker att det var lite jobbigt men ändå kul att läsa i du-form, för det var inte direkt roliga saker man gjorde. Det var som en mardröm. Sådant som jag absolut inte skulle vilja göra. Man stod tillexempel på en scen och visste inte vad man gjorde där. Kunde inga repliker. Den var verkligen jättebra fast den var jobbig!
    En handlade om en kille som tyckte att han hade ett ganska tråkigt liv. Sedan visade det sig att han var en av världens lyckligaste människor. Desto lyckligare man var, desto mer fick man betala.
    Sedan var det en som handlade om en blogg också. Om missförstånd och hämnd.
 
Sedan finns det ju flera, detta var bara några. de var jättebra allihop tycker jag. Väldigt tänkvärda, som sagt. Denna boken är egentligen en vuxenbok, men jag tycker att om man läser mycket kan man absolut läsa denna som yngre också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺