lördag 7 januari 2012

Nick & Norahs oändliga låtlista

Författare: Rachel Cohn & David Levithan
Antal sidor: 198 st
Genre: Kärlek

Nick: "Jag vet precis vad som kommer att hända och jag vet att jag måste göra någonting - vad som helst - för att förhindra det. Så jag vänder mig till tjejen i flanell som jag inte ens känner och säger: "Jag fattar att det här kommer att låta konstigt, men skulle du ha någonting emot att vara min flickvän de närmaste fem minuterna?""

Norah: "Hon kommer rakt emot mig. Herregud, jag gör vad som helst för att hon inte ska känna igen mig och börja prata med mig."

Under en enda natt, som känns oändlig, korsas Nick och Norahs vägar flera gånger.

Rachel Cohn och David Levithan skriver varannat kapitel. Alltså är Norah "jaget" vartannat kapitel, och Nick "jaget" vartannat kapitel. Denna boken är en bra bok som i alla fall jag fastnade i direkt!

(Om någon undrar var musiken är i denna boken så är de på klubbar och lyssnar på band samt pratar om den och lyssnar på skivor. Musiken finns där hela tiden.)

2 kommentarer:

Hej! Kul att du vill lämna en kommentar ☺